Τσουχτερά πρόστιμα σε εισπρακτικές εταιρείες-Πώς μπορούν να προστατευθούν οι καταναλωτές (video)



Οι καθημερινές οχλήσεις καταναλωτών έφεραν βαριές καμπάνες και υψηλά πρόστιμα στις εισπρακτικές εταιρείες.

«Το θέμα δεν αντιμετωπίζεται μόνο με αυτό γιατί είναι εκτεταμένο. Εμείς έχουμε μια εικόνα που θα έλεγα ότι είναι τραγική. Από τις καταγγελίες που λαμβάνουμε υπάρχει ένα τεράστιο ποσοστό που αφορά αποκλειστικά και μόνο τις εισπρακτικές. Και 100 ευρώ να χρωστάς σε μια εταιρεία τηλεπικοινωνιών για παράδειγμα θα σε ενοχλήσουν με αυτό τον τρόπο οι εισπρακτικές που όλοι λίγο πολύ γνωρίζουμε» τόνισε η Μύρια Βάτζιου, νομική σύμβουλος Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ..
Σύμφωνα με την Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. οι εισπρακτικές εταιρείες επιτρέπεται:-Να καλούν 1 φορά ανά 48 ώρες από τις 09:00 έως τις 20:00, εφόσον απαντήσει ο οφειλέτης-Να εμφανίζεται ο αριθμός κλήσης και να αναφέρονται τα στοιχεία του καλούντος-Να καλούν αποκλειστικά για τη διαπραγμάτευση της οφειλής.
Οι εισπρακτικές εταιρείες απαγορεύεται:-Να καλούν πριν περάσουν 10 μέρες από όταν έγινε ληξιπρόθεσμο το ποσό και όχι αν υφίσταται ρύθμιση-Να θίγουν την προσωπικότητα του δανειολήπτη με απειλές και παρόμοιες πρακτικές-Να ενοχλούν οικεία πρόσωπα-Να παρουσιάζονται ως δικηγόροι οι απλοί υπάλληλοι
Το νομοθετικό πλαίσιο όμως για τα δικηγορικά γραφεία παραμένει ασαφές.
«Τα συγκεκριμένα δικηγορικά γραφεία που λειτουργούν ως εισπρακτικές καλούνε πολύ περισσότερο από αυτό το οποίο βλέπουμε και διαφορετικά γραφεία ακόμα και για την ίδια οφειλή μπορεί να ενοχλούνε ανά ώρα τους δανειολήπτες» επεσήμανε η Μύρια Βάτζιου, νομική σύμβουλος Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ..
Ο μόνος τρόπος σύμφωνα με την Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. για να προστατευτούν οι καταναλωτές από τις δικηγορικές εταιρείες είναι να ζητούν τον αριθμό μητρώου του δικηγόρου που καλεί, ενώ σε περιπτώσεις εκβιασμού η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. συμβουλεύει τους καταναλωτές να προχωρούν σε καταγγελίες.
Πηγή:ΕΡΤ
Μοιράσου το άρθρο: