Σταματά η παραγωγή του Α380 ανακοίνωσε η Airbus

1

[ad_1]

Δύσκολες εποχές για ιπτάμενα μεγαθήρια . Ακόμη πιο δύσκολες φαίνεται πως είναι για την Airbus που ανακοίνωσε το τέλος της παραγωγής του A380, του εμβληματικού γίγαντα των αιθέρων που τέθηκε σε κυκλοφορία το 2007, λόγω έλλειψης παραγγελιών.
Οι παραδόσεις του Super Jumbo της εταιρείας θα σταματήσουν το 2021.Το πρόγραμμα του A380 κρατήθηκε στην ζωή τα τρία τελευταία χρόνια, παρά την έλλειψη ενδιαφέροντος των αεροπορικών εταιρειών, χάρις στη επιβράδυνση της παραγωγής, που πέρασε από την κατασκευή 27 αεροσκαφών το 2015 σε ένα τον μήνα το 2018, εν μέσω έκρηξης της ζήτησης μεσαίου μεγέθους αεροσκαφών.
Εδώ και έναν χρόνο, ο κύριος πελάτης του A380, η Emirates, έδωσε λίγο οξυγόνο στη παραγωγή παραγγέλνοντας επιπλέον 36 αεροσκάφη, μία παραγγελία που θα διασφάλιζε την επιβίωση του προγράμματος.
Όμως η ελπίδα δεν κράτησε πολύ αφού η εταιρεία αποφάσισε τελικά να μειώσει κατά 39 αεροσκάφη την παραγγελία υπογράφοντας την καταδίκη του μεγαλύτερου επιβατικού αεροσκάφους στον κόσμο που έχει την δυνατότητα μεταφοράς 575 έως 850 επιβατών.
Το Super Jumbo δεν κατόρθωσε να αντισταθεί στον ανταγωνισμό των νέων μεγάλων αεροσκαφών, των δικινητήριων μεγάλων αποστάσεων όπως το 787 της Boeing. Η Airbus απάντησε με το A380.
Αεροσκάφος που δεν θα το έλεγε κανεί και φθηνό  αφού η τιμή καταλόγου του A380 ανέρχεται σε 445,6 εκατομμύρια δολάρια.
Αλλά  και η  Emirates δεν  δυσανασχέτησε με την αλλαγή της παραγγελίας αφού αντικατέστησε την παραγγελία των A380 με άλλη που περιλαμβάνει 40 A330neo και 30 A350, με τιμή καταλόγου 21,4 εκατομμύρια δολάρια.
Το αεροσκάφος θα παραμείνει πυλώνας του στόλου της Emirates, τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, για την οποία το A380 υπήρξε σύμβολο πολυτέλειας, με τις ιδιωτικές σουίτες, τα ντους-spa της πρώτης Θέσης και το σαλόνι-μπαρ.
Σύμφωνα με το site της Airbus, μέχρι σήμερα παραγγέλθηκαν 321 αεροσκάφη A380, 178 από τα οποία από την εταιρεία Emirates. Περισσότεροι από 190 εκατομμύρια επιβάτες πέταξαν από το 2007 με το A380.
Όσο για με τους εργαζόμενους που μετείχαν στο πρόγραμμα κατασκευής η  Airbus εμφανίζεται καθησυχαστική υποσχόμενη ότι οι 3.000 έως 3.500 εργαζόμενοι που πλήττονται από το τέλος του προγράμματος θα επανατοποθετηθούν εντός της εταιρείας, χάρις σε μία παραγωγή σε πλήρη άνθηση.
Στο οικονομικό πεδίο, η Airbus κάλυψε τους στόχους της το 2018 με αύξηση του καθαρού κέρδους κατά 29% στα 3 δισεκατομμύρια ευρώ.
Το 2019 θα παραδώσει 880 έως 890 επί αεροσκάφη, έναντι 800 το 2018.
Το τέλος της παραγωγής του A380 προσθέτει ένα ακόμη στοιχείο αβεβαιότητας για το μέλλον των δραστηριοτήτων της Airbus στο Ηνωμένο Βασίλειο που απειλούνται από το φάσμα ενός Brexit άνευ συμφωνίας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, AFP, Reuters
Μοιράσου το άρθρο:

[ad_2]